امام جمعه مهريز:

تامين بهداشت اصلاح جامعه را در پي دارد


یزدفردا : امام جمعه مهريز با تاكيد بر اهميت مسئله بهداشت گفت: تامين بهداشت، اصلاح جامعه را در ابعاد مختلف به دنبال خواهد داشت.


به گزارش خبرگزاري فارس از مهريز، حجت‌الاسلام علي برهان در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مهريز با گراميداشت هفته سلامت اظهار داشت: هفته سلامت امسال با شعار «مقاومت به داروهاي ضد ميكروبي يك تهديد جهاني» برگزار مي‌شود كه همگان به ويژه متوليان بهداشت و درمان بايد به اين مقوله مهم توجه ويژه داشته باشند.

برهان از سلامت و بهداشت به عنوان مهم‌ترين نعمات الهي ياد كرد و بيان داشت: تامين بهداشت اصلاح جامعه را در پي دارد.

وي خاطرنشان كرد: برتري نظام سلامت و بهداشت در اسلام از چند جهت از جمله جامعيت، سازگاري آن با فطرت انسان و بدون عوارض بودن آن است.

برهان تصريح كرد: سلامت، كامل‌كننده زندگي، نشانه كمال عقل و راحتي انسان است و به همين دليل نيز دين اسلام به امر سلامت و بهداشت در كنار يكديگر توجه ويژه نشان داده و بارها بر آن تاكيد كرده است.

امام جمعه مهريز خاطرنشان كرد: امروز با تلاش و كوشش دست‌اندركاران امر بهداشت، ايران اسلامي در زمينه بهداشت جزو ممتازها و برترين‌هاي دنيا به شمار مي‌رود.

وي در بخش ديگري از خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه با تبريك ولادت با سعادت حضرت زينب كبري (س)‌ بيان داشت: حضرت زينب (س) پرستار تمام نيكي‌ها، پرستار تن رنجور ولايت و پرستار ارزش‌هاي مقدس عاشورا بودند.

برهان تاكيد كرد: به جز پرستاران‌ تمام زنان جهان بايد سيره و روش آن حضرت را ادامه دهند.

وي همچنين سالروز شهادت محمدباقر صدر و خواهر گرامي ايشان كه به دست رژيم بعثي عراق به شهادت رسيدند را به همه شيعيان جهان تسليت گفت.

دكتر محمد‌مهدي حسن‌پور، مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان مهريز نيز پيش از خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مهريز اظهار داشت: هفته سلامت با شعار «مقاومت به داروهاي ضدميكروبي، يك تهديد جهاني» از 18 فروردين ‌ماه آغاز شده كه در اين هفته علاوه بر بهره‌برداري از آمبولانس اهدايي سفر مقام معظم رهبري به مردم ارنان و افتتاح آزمايشگاه شيميايي آب، برنامه‌هاي ديگري نيز در سطح شهرستان اجرا مي‌شود.

وي ديدار با امام جمعه، تشكيل شوراي سلامت، اجراي برنامه‌هاي ورزشي و كوهنوردي، تجليل از پيشكسوتان عرصه سلامت، ديدار از ايثارگران و بهياران، معدوم‌سازي مواد غذايي فاسد، اجراي برنامه‌هاي آموزشي و كارگاهي در زمينه مقاومت آنتي‌بيوتيك‌ها، برپايي ايستگاه سلامت در محل نماز جمعه، نواختن زنگ سلامت در مدارس و‌‌... را از مهم‌ترين برنامه‌هاي اين هفته در مهريز برشمرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا